התחברות
התחבר באמצעות פייסבוק
התחבר באמצעות גוגל פלוס
התחבר באמצעות דואר אלקטרוני
יש להזין דוא"ל וסיסמא
שם משתמש
סיסמא
התחבר
שכחת סיסמא ?
לחץ כאן לשחזור סיסמא
אינך משתמש רשום ?
לחץ כאן להרשמה
אין לך חשבון משתמש? הרשם עכשיו
הרשמה כמשתמש חדש
שם משתמש
מספר נייד
דוא"ל
סיסמא
אימות סיסמא
הרשם
077-20-400-55
לפרטים והזמנות התקשרו
האזור האישי שלי
התחברות הרשמה

מורזין לרוכבי קרוס קאונטרי, ענוג שילן

קרוס קאנטרי במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
קרוס קאנטרי במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
קרוס קאנטרי במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף
חופשת אופניים במורזין - קלאב ג'ירף


קרוס קאונטרי במורזין

 

מאת: ענוג שילן

נציג קלאב ג'ירף במורזין, קיץ 2018

 

מילים או תמונות לא יצליחו להעביר את העוצמה של ההרים האלו. אדירים כאין כמותם, מרושתים היטב במסלולים מטריפים, אם בתוך היער הסבוך ואם מחוץ לו, כאילו במיוחד כדי שנוכל לראות את נוף ההר המדהים שממול, לרוב מבצבץ בין עננים החובקים אותו.

 

ההרים המרשימים האלו, במחוז שמסביב למורזין הנקרא Portes Du Suleil (דלתות השמש) מהונדסים היטב ברשת של מסלולי רכיבה, רחבים וצרים, קשים וקלים, מסומנים היטב לפי רמות רכיבה שונות ובצורה כזו שכמעט ולא תפריע לטבע להתקיים במלוא הדרו.

אלו מקושרים ברשת של 22 רכבלים ולא יפריעו לצמחים הפראיים להמשיך לצמוח (בקיץ, כאשר הם לא מכוסים בשלג), הפרות הבריאות ימשיכו להתנועע בדרכם הטבעית, מדי פעם גם יבקרו על המסלול (הן היו כאן קודם..) ויאכלו את העשבים במרץ.

 

גן עדן לאופניים הוא פה, נגיש ומזמין, אך חשוב להיערך כראוי.

מסלולי האלפים כאמור, שונים מאוד מהמסלולים המוכרים לנו מהארץ:

 

-        הנופים המרשימים, שמשתנים לפי העננות באותו היום.

-        תוואי השטח: הקרקע מתנהגת בצורה שונה מזו שבארץ מתחת לגלגלי האופניים, הבוץ מעט שונה, הסלעים שונים, קיימים לא מעט שורשים הבולטים מהאדמה שאנו לא רגילים אליהם והאופניים מתנהגים עליהם אחרת, למדו וכבדו אותם.

-        שיפועים: נדיר למצוא מישור. השיפועים יכולים להיות תלולים, גבהים משתנים בצורה מהירה מאוד וצריך להיות תמיד עירני ומרוכז. כך גם בעליות. נצלו את רכיבת ההיכרות עם הנציגים וזכרו את הטיפים שתקבלו מהם.

-        חשוב: אל תבדקו את הגבולות שלכם בתוואי שטח הלא מוכר לכם, לרדת מהאופניים ולעבור אלמנט טכני כלשהו ברגל זה חלק מהמשחק פה וזה הכרחי כדי לאפשר רכיבה בטוחה ומהנה גם אם בארץ אנחנו אף פעם לא מורידים את הרגל מהפדל.. בכדי לצבור בטחון על אותו קטע או מסלול, יש לעשות אותו שוב ושוב, לא לנסות "לקפוץ מעל הפופיק" בפעם הראשונה.

-        אלמנטים מפתיעים: יש בשפע וכל הזמן. כנראה שבכל מסלול שתרכבו, כבר רכבו מקומיים לפניכם, והם אוהבים מקפצות, דרופים ואלמנטים טכניים. לרובם הגדול יש "צ'יקן ליין" (קו פשוט לרכיבה). לעיתים רבות יש גדר פרות החוצה את השבילים שמסתכמת בכבל דק (ומחשמל) עם ידית נוחה לפתיחה וסגירה מחדש. תהיו נחמדים לטבע בחזרה.

-        גובה: כאשר אנחנו נמצאים בגובה רב מעל פני הים, אחוז החמצן מתדלדל, כך כאשר אנו בפעילות מאומצת, מגיע פחות חמצן למערכות הגוף שלנו וכך אנו מתנשפים יותר בכבדות וקשה לנו עוד יותר המאמץ הפיזי. הגבהים במחוז PDS נעים בין 1000 מ' (מורזין) ל-2300 מ'  (Mossetess).

-        מזג האוויר הוא הפכפך, לפעמים חם והרבה פעמים מזכיר בטמפ' את החורף הישראלי עם הרבה גשם. הוא יכול להשתנות מקצה לקצה באותו היום, אנו מתעוררים ליום שמשי חמים, בצהריים הטמפ' יצנחו משמעותית, תכנס סערת ברקים לשעתיים ולאחר מכן יהפוך שמשי שוב. אתרי מז"א הפופולריים בד"כ לא יודעים לחזות בהרים, לכן מומלץ להתעדכן מהמקומיים על האתר/אפליקצייה הטובה לחיזוי המקומי. בעת כתיבת הכתבה, האפליקציה הטובה ביותר שהצלחתי להסתמך עליה היא MeteoSwiss וידעה לחזות את הגשם בדיוק של 80% להערכתי בטווח של 12 שעות קדימה. תמיד כדאי לצאת עם שכבה נוספת בכיס ועדיף שתהיה אטומה לגשם.

-        כאמור, מבלים פה הרבה שעות בירידות לעומת מישור או עליות. אנו מפעילים שרירים שלא רגילים לעבוד שעות כה רבות בתנוחת עמידת המוצא על האופניים. קחו בקלות ותנו לגוף מספיק מנוחה, ע"מ שהוא יהיה כשיר גם ליום רכיבה הבא. אל תחששו לעשות עצירות ארוכות, ליהנות מכוס קפה בנוף ההר ולאכול עוד קוראסון אחד. 

-        מאותה הסיבה יתכן שיכאבו הידיים מכך שישנם שרירים שעובדים בשטח הזה יותר מבארץ, מומלץ לכוון את ידיות המעצורים כך שיהיה קו ישר בין האצבע הלוחצת על ידית המעצור לבין הזרוע – כאשר אנו בתנוחת עמידת מוצא. גם את בולמי הזעזועים נכוון לסגירת בוכנה של 30% בזמן שאנו יושבים על האופניים.

 

 

טיפים לחופשת הרכיבה בהרים שמסביב למורזין:

-        החשוב ביותר: עשו לעצמכם נחיתה רכה, התחילו ברכיבה רגועה מאוד, תנו לגוף ללמוד את השטח השונה והמדהים שמתחת לגלגלים שלכם, אל תתפתו לרכוב אלמנטים שאינכם רגילים אליהם ברכיבה הראשונה. אחוז גדול מאוד מהנפילות מתרחשות מיד בתחילת החופשה לכן, היו נבונים.

-        בין אם אתם רגילים לזה או לא, מומלץ מאוד להתקין על האופניים מוט כיסא מתכוונן, ע"מ שתוכלו להרגיש בנוח בירידות ובעליות התלולות.

-        מים ואוכל: כמעט בכל נקודת עניין שהיא לאורך המסלולים, ישנה שוקת מים טבעית, לרוב גם מסעדה קטנה המגישה אוכל, סנדוויצ'ים, קפה וברוב המקומות גם ציוד ספייר לאופניים. ללא ספק ניתן להסתדר עם ליטר מים וחטיף או שניים בכיס, אך חשוב להקפיד למלא מים בכל ברזייה. בפני הקוראסונים יהיה קשה לעמוד.

-        לחץ אויר בצמיגים: בהתאם לטוואי השטח, מומלץ לנפח כ-5 PSI יותר מזה שאנו רגילים בארץ, התייעצו עם נציג ג'ירף או רוכב מקומי לגבי הלחץ ותנו לגוף שלכם תקופת הסתגלות לשטח, אל תחששו לשנות את הלחץ בזמן הרכיבה הראשונה בכדי שתרגישו טוב על האופניים.

-        אם זה מושך אתכם: מאוד מומלץ להשקיע יום אחד ולשכור אופניים בסגנון אגרסיבי מזה שאנו רגילים אליו (אנדורו/דאון-היל). לחוות מעט ממה שהאזור מתמחה בו וזה מסלולי הדאון היל המהונדסים.

-        רכבלים: מסלולים רבים מסתמכים על רכבלים. חשוב מאוד לבדוק את שעות הרכבלים שאנו מתכננים לקחת באותו היום ולהקפיד לעמוד בזמניהם. מורזין היא עמק לכן כל המסלולים נגמרים בירידה אל העמק. כמעט כל הרכבלים ניתנים לטיפוס ברכיבה בדרגות קושי משתנות.

-        קחו איתכם מעיל גשם טוב לרכיבה. בהתאם למז"א תקחו שכבות נוספות, כשיורדים מגובה רב – קר!

-        מידי בוקר, הכינו אופניכם היטב, עברו על כל החלקים שהם תקינים, הברגים שמהודקים בעצמה הנכונה (בחנות אופניים בעזרת מד מומנט) ומה שלא תקין - תתקנו. זכרו שישנם המון חנויות אופניים במורזין שישמחו לטפל לכם באופניים.

-        חשוב מזה לא פחות – הגיעו בכושר מתאים לשעות הרכיבה שאתם מתכננים – אל תעשו מעבר למה שהגוף שלכם מסוגל.

-        מומלץ לרכב עם מיגון נוסף מעבר לזה שאנו רגילים בארץ – רוכבי שבילים/XC שבארץ רוכבים ללא מיגון מומלץ להגיע עם מגיני ברכיים.

-        סיימתם לרכב היום? לכו תהנו מהעיירה הכיפית, הבארים ובתי הקפה שוקקים ברוכבים בדיוק כמוכם, עם מבטא שונה, שמסוממים באותה תחושת אדרנלין שבה אתם שרויים בסוף יום הרכיבה ורק מחפשים למי לשתף את כל הטוב הזה.

תיווכחו לראות שבשנים האחרונות ישנם המון ישראלים המגיעים לחופשת רכיבה החל מכזו קצרה עד לכאלו שלא מסוגלים להפסיק ומגיעים לתקופה של 3 חודשים בשביל לרכב כל היום.

אכן, כיף פה מאוד במורזין, מסלולים מרהיבים ואין-סופיים, אוירה כיפית ומקבלת בעיירה ובירה קרה.

העובד בחנות האופניים נתן לכם תחושה טובה בחנות (סביר מאוד)? - הזמינו אותו לבירה – אולי תזכו לשמוע על כמה מסלולים "סודיים" באיזור.

 

לחיי רכיבות בטוחות ומהנות, בכל גיל ושתזכו גם אתם להתמכר אל הרי מורזין הנהדרים.

 

ענוג שילן